Senja kommune
Barnevernstjenesten i Senja-Sørreisa består av 24,3 årsverk med svært dyktige og dedikerte ansatte. Vi er organisert etter «spesialistmodellen» og har fire avdelinger.
Som følge av vertskommunesamarbeidet med Sørreisa trenger vi flere ansatte og lyser derfor ut 3*100% faste stillinger som saksbehandler. I tillegg kan det bli mulig ledig vikariat.
I barnevernstjenesten i Senja-Sørreisa har vi over år satt store kvalitetskrav til oss selv, og vi ønsker stadig å utvikle tjenesten og vi er opptatt av at struktur og rutiner er i tråd med lovkrav. De aller fleste har en eller flere spesialiseringer, noe som gjør at vi holder faglig høy standard.
Som ansatt i tjenesten gjør du en svært viktig jobb med på å gi barn og unge i kommunen gode oppvekstsvilkår og med å gi barn og familiene deres hjelp og bistand slik at barn og unge i Senja og Sørreisa kommuner skal ha trygge og gode rammer.
Vårt mål er at alle ansatte skal ha master eller relevant videreutdanning for å møte nye lovkrav om kompetanse som kommer fra 2031. I den forbindelse har kommunen svært gode ordninger for ansatte som tar videreutdanning både ift permisjonsdager med lønn samt øvrige økonomiske ordninger.
Ansatte avlønnes etter godkjent kompetanse innenfor feltet, for eksempel gjennom kompetansetillegg, tverrfaglig spesialistlønn eller masterlønn.
Stillingen er organisert i barnevernstjenesten og er administrativt underlagt barnevernsleder, hvor fagansvarlig er nærmeste leder i fagutøvelsen.
Arbeidsoppgaver for stillingen:
Kvalifikasjonskrav:
Personlige egenskaper:
Senja kommunes verdier er Fremoverlent, Raus og Bærekraftige. Vi søker ansatte som etterlever disse verdiene.
Vi tilbyr:
Politiattest, ikke eldre enn tre måneder må fremlegges ved ansettelse for alle som jobber i barneverntjenesten- jf. barnevernloven § 12-11
Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold, og at våre ansatte skal gjenspeile befolkningen for øvrig. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn ( vi ønsker oss flere menn på laget), eller minoritetsbakgrunn. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Etter søknadsfristens utløp vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.
Vi oppfordrer deg som tenker at dette høres spennende ut om å ta kontakt med leder Inger Slettum Olsen- tlf 416 50655. Hvis det er slik at du kjenner noen som jobber her, eller ønsker å snakke med en saksbehandler om jobben synes vi det bare er fint at du gjør det.
Kontaktpersoner:
Inger Slettum Olsen
tlf: +47 41650655
Hjemmeside:
Adresse:
Rådhusveien 8 9300 Finnsnes
Senja kommune Barnevern
Senja kommune har i underkant av 15 000 innbyggere og er en av de største innen fiskeri‐ og sjømat i Norge. Kommunen yter tjenester til innbyggere og brukere i ulike livsfaser – med andre ord fra krybbe til grav. Hovedoppgaver er å bidra til god samfunnsutvikling, levere velferdstjenester til innbyggerne og legge til rette for lokaldemokratiet.
Vi er en nasjonalparkkommune og ble Årets fyrtårnkommune for barn og unge 2022, kåret til årets skandinaviske reisemål av National Geographic og tildelt hederlig omtale for sin kommunikasjonsstrategi og formidling i 2022 – som en av tre finalekandidater til Nordnorsk kommunikasjonspris. I år ble Ski Classic finalen i 2023, Summit 2 Senja, utpekt til det beste arrangementet blant velkjente løp som Marcialonga og Vasaloppet.
Senja kommune opplever en positiv utvikling i næringsliv, industri – eks. ferrosilisiumproduksjon – sjømat og fiskeri, landbruk, energi, reiseliv, handel og service. Sterkt lokalt eierskap og aktører som tar et betydelig samfunnsansvar, er viktig for utvikling av hele samfunnet.
Vi har mål om å være en raus, framoverlent og bærekraftig kommune, og bruker verdiene våre aktivt for å skape gode tjenester for brukere, innbyggere og samarbeidspartnere.
Vi forventer av våre medarbeidere at de skal være bevisste på sin del av ansvaret for kommunens samfunnsoppdrag, og oppmerksomme på sin betydning for brukernes opplevelse i møtet med kommunen. Sammen utvikler vi kvalitet og effektivitet i tjenestetilbudet, gjennom å satse på medarbeiderne våre sin kompetanse og et godt samarbeid mellom de folkevalgte, lederne og de ansatte.
Du finner mer informasjon om tjenestene våre og nyheter fra kommunen her på vår hjemmeside og i sosiale medier Facebook, Instagram, Linkedin og YouTube.
Del stillingen
Senja kommune
Finnsnes
November 03 ,2024