Innlandet fylkeskommune

Beskrivelse
Samfunnsutviklingsavdelingen spiller en viktig rolle i å forme felles fremtid gjennom helhetlig og tverrfaglig utviklingsarbeid. Avdelingen består av fire aktive seksjoner: Regional utvikling og analyse, Klima, miljø og naturmangfold, Kommunal veiledning og plan og Strategisk planlegging og samordning. Seksjonene utfyller hverandre og arbeider samlet for å fremme en helhetlig og fremtidsrettet samfunnsutvikling i Innlandet. Seksjon for kommunal veiledning og plan er fylkeskommunens bindeledd til kommunene og andre regionale aktører, og gir planfaglig veiledning og støtte gjennom plannettverk, kurs, temasamlinger, høringsuttalelser og direkte dialog.
Vårt mål er å etablere et godt samarbeid med kommunene for å sikre at sektorinteresser – som bl.a. samferdsel og boligplanlegging til kulturminner, barn og unges interesser, universell utforming, fisk, vilt og vannkvalitet– blir inkludert i deres planarbeid. Seksjonen arbeider også med folkehelse- og integreringsoppgaver. Gjennom god intern koordinering sikrer vi at tverrsektorielle og bærekraftige løsninger blir gjennomført i tråd med både regionale ambisjoner og nasjonale føringer. I kjernen av vårt arbeid ligger ønsket om å bidra til en inkluderende og bærekraftig utvikling av Innlandet, der oppmerksomhet mot innbyggernes behov, infrastruktur, innovasjon og inkludering står sentralt. Samfunnsutvikling har ledig fast stilling som planrådgiver/seniorrådgiver fra 1. mars 2026.
Vi søker deg som
Vi tilbyr
Om stillingen
Arbeidsoppgaver
Kvalifikasjonskrav
Ønskede kvalifikasjoner
Søknad
Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til utlysningsteksten til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen.
Det kreves politiattest – ikke eldre enn tre måneder – for alle stillinger i tannhelsetjenesten, folkehøgskolene og videregående skoler.
Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og du må begrunne hvorfor du skal unntas offentlighet i tekstfeltet til søknaden.
Fylkeskommunen er en virksomhet i utvikling og endring. Arbeidsoppgaver, ansvarsområder og organisering vil derfor kunne utvikle og endre seg i takt med organisasjonens behov.
Det tas forbehold om at overtallige i fylkeskommunen kan ha fortrinnsrett til stillingen.
Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.
Vi ser fram til å motta søknaden din.
Fylke: Innlandet
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Stillingsnivå: Rådgiver
Stillingstype: Fast stilling
Arbeidsområde: Administrativt
Hjemmekontorstatus: Etter avtale
Søknadsfrist: 30.12.2025
Tiltredelse: 01.03.2026
Arbeidssted: Hamar
Kontaktpersoner:
Seksjonssjef Kristin Ryen Reithaug
mob: 91 77 16 18
Hjemmeside:
Adresse:
Parkgata 64 2317 Hamar
Innlandet fylkeskommune Samfunnsutvikling
Innlandet fylkeskommune ble opprettet 1. januar 2020.
Fylkeskommunen har ansvar for en rekke viktige samfunnsoppgaver innenfor kompetanse, tannhelse, samferdsel, kultur og næringsliv i fylket. På alle områder skal vi koordinere og bidra til samarbeid og utvikling av innlandssamfunnet på tvers av kommunegrensene. Fylkeskommunen er politisk styrt med fylkestinget som øverste folkevalgte organ.
Vi er en stor, mangfoldig og framtidsrettet organisasjon med over 4000 kompetente medarbeidere. Innlandet fylkeskommunes visjon er «eventyrlige muligheter». Vi jobber alle for at Innlandet skal være et godt sted å bo og arbeide, og håper du vil være med på laget!
Tilgjengelighetserklæring for EasyCruit: https://uustatus.no/nb/erklaringer/publisert/f9747c75-22c2-4118-972a-c13193edfc8a
Tilbake til søketSøk her Tilbake til søketSøk herDel stillingen
Innlandet fylkeskommune
Hamar
December 30 ,2025