Nes kommune
Er du ut etter en spennende og givende jobb som kan tilby breddkommpetanse innen målrettet miljøarbeid til voksne med funksjonsutfordringer?
Da er Miljøarbeidertjenesten i Nes kommunen plassen for deg!
Miljøarbeidertjenesten er organisert som en virksomhet i Helse og Velferd i Nes kommune og er fordelt i 5 avdelinger med forskjelige fokusområder. Vi gir tjenesten til mennesker som har funksjonsnedsettelser, i elle alder og i alle livets faser.
Vi er opptatt av å styrke kompetanse innad, legge til rette for et utviklende fagmiljø og skape muligheter både for brukere og medarbeidere som sikrer gode tjenester også inn i framtida.
Vi er med på å sikre gode, helhetlige og trygge tjenester til brukere i deres hjem. I takt med utvikling i samfunnet øker kompleksiteten og behovene i hjemmene til innbyggerne våre. Det gir oss en unik mulighet til å tenke nytt.
Avdeling 2 ved Miljøarbeidertjenesten har ledig stilling som fagansvarlig miljøterapeut i 100% fast stilling. Fagansvarlig miljøterapeut jobber 50% med fagadministrative oppgaver, og 50% i miljøet med arbeid dag/kveld og arbeid hver 4. helg.
I avdeling 2 gir vi tjenester til voksne med funksjonsnedsettelse. Vi gir tjenester til 8 personer med forskjelige behov.
Vi er en avdeling som er godt og blanda. Vi har brukere som har bistand i eget hjem med 1:1 eller 2:1 bemanning. Men vi har også et bofelleskap hvor det bor 4 brukere med behov for tilrettelegging, veiledning og dagtilbud. Brukerne vi gir tjenester til gir oss utfordringer som gjør at dagene blir innholdsrike. Vi er mangfoldig gjeng med ulike utdanninger og mye ulik erfaring. Felles for alle er at alle har en verdi for våre brukere i det daglige. Vi har fokus på opprettholdelse av ADL ferdigheter, men vi legger også til rette for nye ferdigheter.
Vi jobber mye med problemstillinger knytta til utfordrende atferd, med et fokus på å redusere forekomst gjennom en bevissthet rundt balanse mellom aktivitet og hvile. Vi har et godt, sosialt og aktivt miljø hvor både brukere og personale trives. Vi handler og lager mat sammen brukerne, går eller kjører på turer og drar på cafe i helgene. Brukerne inkluderes i aktivitetene og oppfordres til å delta. Personalet legger merke til og støtter opp om individuelle behov og særegenheter hvor alle får lov å være seg selv. Vi har et raust arbeidsmiljø med god takhøyde, engasjement med brukerfokus som finner løsninger i utfordrende situasjoner.
Vi er en avdeling i utviklig som til høsten 2025 skal flytte i et nytt bofelleskap og få inn to nye brukere.
Derfor ser vi etter deg som er faglig interessert, har et engasjement for mestring og som vil være med å spre arbeidsglede.
Så hva venter du på, søk og bli med på utviklingen og nyskapning med oss.
Arbeidsoppgaver
Kvalifikasjoner
For å kunne tiltre i stillingen må det leveres gyldig politiattest ikke eldre enn tre måneder, jf. helse og omsorgstjenesteloven.
Personlige egenskaper
Personlig egnethet vektlegges.
Vi tilbyr
Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.
Det er 6 mnd. prøvetid i faste stillinger. I midlertidige stillinger er prøvetid halvparten av ansettelsesperioden, maksimalt 6 mnd.
Praktisk informasjon om søkerprosessen
Du søker på stillingen via rekrutteringsportalen vår. Her finner du viktig informasjon om hvordan du søker på stilling hos oss.
Vi vurderer søknaden din på bakgrunn av den informasjonen du har sendt oss når søknadsfristen har passert. Det er derfor viktig at du i søknaden din viser hvordan kompetansen din fyller de kvalifikasjonskrav som er beskrevet i annonsen.
Vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale/bekreftet kopier av attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju.
Minst to referanser skal oppgis.
Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.
Velkommen som søker!
Referansenummer: 2025/2035
Fylke: Akershus Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Skift / turnus / arbeidstidsordning
Sektor: Helse og omsorg Søknadsfrist: 09.06.2025
Tiltredelse: 01.08.2025
Arbeidssted: Årnes
Kontaktpersoner:
Abida Pajic
mob: +47 45974133
Hjemmeside:
www.nes.kommune.no/tjenester/helse-omsorg-og-velferd/
Adresse:
Rådhusgata 2 2150 Årnes
Nes kommune Miljøarbeidertjenesten
Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har straks 25.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud. I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen.
Tilbake til søketSøk her Tilbake til søketSøk herDel stillingen
Nes kommune
Årnes
June 09 ,2025