Nes kommune
Miljøarbeidertjenesten skal tilsette avdelingsleder for avdeling 1.
Stillingen er 100 % fast.
Miljøarbeidertjenesten består av 5 avdelinger hvor det gis livsløpstjenester til mennesker med behov for tilrettelegging i hverdagen. Tjenestene omfatter bistand i egen bolig, dag- og aktivitetstilbud, fritidskontakt, avlastningsordninger, BPA, råd og veiledning. Miljøarbeidertjenesten har sammen med andre kommunale virksomheter mål om å bidra til ressursmobilisering og egenmestring. Stillingen som avdelingsleder er sentral for å få dette til.
Miljøarbeidertjenesten har stort fokus på å bygge et fagmiljø på tvers av avdelinger for å utnytte det potensiale som allerede er der, samt gi økt utvikling slik at vi er robuste til å møte fremtidens behov for tjenester. Vi jobber kunnskapsbasert, er opptatt av å styrke kompetansen og samarbeidet innad og på tvers, legge til rette for et utviklende fagmiljø og skape muligheter både for brukere og medarbeidere som sikrer gode tjenester inn i framtida.
Avdeling 1 består av avlastningstilbud for barn i institusjon og i hjemmet. I tillegg er Miljøarbeidertjenestens aktivitetssenter organisert i denne avdelingen. Avdelingen har i dag turnus som dekker et behov gjennom hele døgnet. Aktivitetssenteret har åpent på dagtid alle virkedager. Til sammen utgjør dette 22 årsverk.
Stillingen innebærer administrativt, faglig og økonomisk ansvar for avdelingen, og et medansvar for at vi når våre felles mål på tvers av avdelingene.
Som avdelingsleder er du en del av virksomhetens ledergruppe. Vi ser etter deg som er god til å skape resultater gjennom tillitsbasert ledelse og som kan vise til erfaring fra endringsledelse på en måte som vil bidra til at vi fremover kan levere på krav til resultat samtidig som vi leverer på kvalitet til faglig gode tjenester.
For tiden utredes et nytt kommunalområde, og organisatoriske endringer kan bli vurdert for denne stillingen.
Arbeidsoppgaver
• Koordinere driften og sikre at tjenesten utøves i samsvar med mål, kvalitetskrav og lovverk
• Inneha personal-, økonomi- og fagansvar for sin avdeling
• Bidra til endringsarbeid for å skape helsefremmende og forebyggende tjenester
• Være en aktiv deltager i virksomhetens ledergruppe
• Tilrettelegge for et godt arbeidsmiljø med myndiggjorte medarbeidere
• Tilrettelegge for god fagutvikling på tvers av virksomhetens andre avdelinger samt andre virksomheter
Det tas forbehold om endringer i arbeidsoppgaver.
Kvalifikasjoner
• Det er krav om utdanning innen helse – og sosialfag på høgskolenivå
• Du må ha lederutdanning og erfaring med ledelse innenfor målgruppen
• Du må kunne vise til kunnskap, erfaring og resultat innen endringsledelse og resultatledelse, dette vektlegges
• Det er ønskelig med erfaring fra arbeid med barn
• Du må ha kjennskap til helse og omsorgstjenestelovens kap 9.
• Du må ha gode IKT- kunnskaper, gjerne erfaring fra GAT, Visma, Framsikt og Cosdoc
• Du har gode skriftlige og muntlige norskkunnskaper
Godkjent politiattest ikke eldre enn 3 mnd. må fremvises før tiltredelse.
Personlige egenskaper
• Du må være synlig og kunne engasjere
• Du har gode relasjonsferdigheter
• Du har gode samarbeidsevner
• Du har evne til å kunne jobbe selvstendig og i team
• Du motiveres av å jobbe med endring og utvikling
• Du har evne til å balansere gode tjenester opp imot de ressurser vi til enhver tid forvalter
• Du er ryddig, strukturert og systematisk
Vi tilbyr
• Et godt arbeidsmiljø med fokus på kvalitet og utvikling
• En spennende arbeidshverdag hvor tjenesten står i endring
• Kommunen har sitt eget lederutviklingsprogram
• Gode forsikrings- og pensjonsordninger
• Lønn etter avtale
Annet
Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Det er 6 mnd. prøvetid.
Minst to referanser må oppgis
Attester og vitnemål lastes opp i søkeprosessen. Originale vitnemål og attester tas med til et eventuelt intervju.
Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.
Velkommen som søker!
Fylke: Akershus
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Sektor: Helse og omsorg
Søknadsfrist: 28.04.2025
Tiltredelse: 01.07.2025
Arbeidssted: Miljøarbeidertjenesten avd 1.
Kontaktpersoner:
Lena Olsen
Stilling: virksomhetsleder
mob: 91783981
Hjemmeside:
www.nes.kommune.no/tjenester/helse-omsorg-og-velferd/
Adresse:
Rådhusgata 2 2150 Årnes
Nes kommune Miljøarbeidertjenesten
Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har straks 25.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud. I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen.
Del stillingen
Nes kommune
Årnes
April 28 ,2025